Blood-Lust
Classe du Personnage : Pseudo du Personnage : Blood-Lust Messages : 329 Localisation : Monde des Douzes. Humeur : Éridit.
| Sujet: To do, or not to do? 24/01/11, 12:02 pm | |
| Voilà, J'ai une petite idée... mais je ne sais pas sous quelle forme la faire : "Blood's Irregular Rants" Imaginez un petit article de temps à autres sur le monde du Jeux Vidéo, les MMORPGs, Dofus, le RolePlay... Un blog? Bah en gros oui... mais assez spécifique. La question reste là... dois-je le faire sur le forum officiel (peut-être avec une "version longue" sur ce forum... pour attirer les gens) dois-je attendre le lancement pour qu'on crée le "Journal du Clan Lahaano" (mais l'idée est que les articles ne sont pas réguliers du tout... donc ça colle pas trop), dois-je créer un "site" annexe à celui-ci? Là je vous demande de l'aide... Pour vous aider dans votre choix, un aperçu (ah oui... j'oubliais... c'est en Anglais! la France a besoin d'apprendre notre belle langue un peu plus à mon avis (et oui, je suis franco-américain)... le système éducatif a quelques lacunes à ce niveau là... d'expérience) : Issue One: MMO...RPGs I guess we start out with questions… as is usually the case in this type of article… ah, Questions! So What IS a MMORPG? Well let’s start with the MMO part and work our way up to the RPG one, easier on the brain: Massively Multiplayer Online means two things, many people play together… together or against each-other actually, but the point is it’s all of them in one same “space” (we’ll get to the reason for which I don’t use world or universe later); to go along with that, there’s the online necessity : did you really think of bringing thousands of complete strangers to your mom’s basement? No, LAN’s dead. So now we know what MMO means, but is it just that? Well, in a sense no, when you get down to it, you can have a MMOFPS or a MMOWargame, but only MMORPG is a natural mix-up. So I’ll get into what RPG really means in a bit, for now we stick to what creating a MMO naturally adds to the equation: a Persistent World! A WHAT? A World… this means a chunk of rock somewhere in space that turns around a big heat source and can sustain life, like animals, humanoids, plants etc... But the interesting thing about a world is that it’s different parts (living and not) interact with each-other and evolve. So basically if you want to have thousands of people in one environment you have to create a world (because a smooth white surface the size of the moon gets boring too fast); then the Persistent part kicks in: if there are thousands of players, naturally the world will not evolve according to the actions of the main character… too much change, so it’s the actions of all the players that have to do the job. Persistent World then means that the evolution of this online environment more or less directly depends on the doings of the combined mass of players. Hey, we’ve created a parallel world![...] Ceci est un essai, le contenu peut encore être modifié. | |
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Favorius
Classe du Personnage : Pseudo du Personnage : Favorius Messages : 115
| Sujet: Re: To do, or not to do? 25/01/11, 12:03 am | |
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Shiryoku
Classe du Personnage : Pseudo du Personnage : Shiryoku-Toryok Messages : 59 Localisation : Chez Tek Abir voyons ! Humeur : Changeante.
| Sujet: Re: To do, or not to do? 25/01/11, 09:19 am | |
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| Sujet: Re: To do, or not to do? | |
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